Борски стол 26-27.06.

Borski Stol u junu

Kao i pre dve godine komisija za ekspedicije i alpinizam Planinarskog saveza Vojvodine okupila je alpiniste iz novosadskog odseka i subotičke sekcije na Borskom Stolu. Prošle godine ovaj skup je izostao zbog mera koje su bile na snazi zbog korona virusa. I ovaj put je cilj skupa bio, osim druženja i penjanja, da se održi i redovna sednica KAPSV, gde bismo razmotrili planove za ovu i narednu godinu.

Kako je Borski Stol, zbog orijentacije stene, jedno od retkih penjališta koje pruža prijatno penjanje za vreme letnjih vrelina, nismo bili jedini sa idejom da penjenjemo tamo. Do jezerceta pored doma stižemo u kasnim večernjim časovima i zatičemo već nekoliko razapetih šatora. Nadu da su to samo planinari i da neće biti gužve u steni raspršuju poznati obrisi likova iz beogradskog odseka. Ujutro se pozdravljamo sa poznatim, a upoznajemo i nove prijatelje iz alpinističkih odseka Beograd I Avala. Od njih saznajemo da planiraju da penju u bloku Nirvana. Pošto se u bloku Nirvana očekivala gužva, Novosađani odlučuju da odu u blok Y jaruga, dok su Subotičani rešili da ustanu malo ranije (u 5h) i preduhitre ostale naveze. U Y jarugi penjani su tradicionalni neopremljeni smerovi Jaruga kroz okno, Y jaruga i Golikova varijanta Y jaruge, dok su u Nirvani penjani Peđin zljeb, Direktna borska jaruga, Mlada Borska i Borkov. Prvi dan nas je podsetio da su ovde ocene za nijansu jače od ocena u penjalištima na koja smo navikli da idemo. Isto tako stil penjanja je malo drugačiji, većina smeri se proteže kroz jaruge i žljebove te su pune kaminskih detalja, gde se penje nogama, a hvatovi nisu naglašeni. Nakon penjanja usledilo je osveženje u jezercetu, frizbi na poljani i uno u domu. Predveče, pre smrkavanja smo održali sednicu, a zatim nastavili druženje uz vatru.

Dok je subota bila dan za upenjavanje i upoznavanje sa stenom, onih koji su prvi put na Borskom stolu, nedelju su obeležili rezultati koji su označili pomeranje sopstvnih granica pojedinih učesnika kampa. Sara i Damjan popeli su smer Nirvana (VII-), Vlada i Dragan su popeli JNA (VI-), Miloš i Ljilja su samostalono ispenjali Direktnu borsku jarugu, a Dmitrij i Dušan su nastavili gde su juče stali i popeli Smer Y i Mladu borsku, dve lepe četvroke, od kojih jedna čista tradicija.

Uspeh kampa se mogao videte na licima učesnika. Borski Stol nam je omogućio lepo penjanje u kom smo svi uživali, a sami smo se potrudili da to podignemo na viši nivo tako što smo dali sve od sebe i zebeležili lepe rezultate.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *